2014. november 7., péntek

Pupusas

Amint az a címből is kiderül, ma egy receptes bejegyzést hoztam, aminek a Pupusas a főszereplője.

Elég régóta terveztem már, hogy kipróbálom ezt az ételt, de valahogy mindig elmaradt. Most végül sor került rá. A receptet még nyáron láttam Raminál, a tésztát így is csináltam, viszont a tölteléket nem. Azt tudtam, hogy valami csirkés tölteléket szeretnék bele, így végül a fokhagymás-tejfölös csirkemell mellett döntöttem.

A történethez annyi még hozzátartozik, hogy az albérletben egy elég régi gáztűzhely van, így ha főzésre kerül a sor, akkor csak olyan receptek jöhetnek szóba, amiknél nem kell a sütőt használni, ugyanis nem lehet állítani a fokozatot. Ezért én pizzán kívül mást nem merek benne sütni. (:D) Pedig annyi finomságot lehetne készíteni, de így sajnos elég sok mindenről le kell mondanom. 


Hozzávalók (a tésztához):
  • 30 dkg liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tk. só
  • 50 ml olaj
  • 120 ml víz


A hozzávalókat egy tálba tesszük és összegyúrjuk. Az én esetemben kézzel, de egyáltalán nem vészes, persze géppel is lehet. Én raktam még hozzá egy pici vizet, mert ennyivel nem állt össze. Végeredményül pedig egy rugalmas, könnyen nyújtható tésztát kapunk. Amíg elkészítettem a tölteléket, addig hagytam pihenni a tésztát.

A töltelékhez felkockáztam a csirkemellet, sóztam, borsoztam, és pici olajon megsütöttem. Amikor megsült (kifehéredett), hozzáadtam a lereszelt (nincs fokhagymanyomóm:D) fokhagymát és ráöntöttem a tejfölt. Közepes lángon még kb. 10 percig főztem, folyamatosan kevergetve. Amikor elkészült félretettem hűlni.

A tésztát hat egyenlő (legalábbis próbáltam:D) részre osztottam és kinyújtottam (mivel nyújtófám sincs, ezért egy henger alakú pohárral:D) kb. egy nagyobb tenyérnyi nagyságúra. A közepére tettem a tölteléket és becsomagoltam. 

Ezután száraz teflonos serpenyőben közepes vagy kis lángon mindkét oldalát egyenként 3-4 percig sütjük. 


A töltelékhez direkt nem írtam mennyiséget, én egy viszonylag nagy adagot készítettem, úgyhogy bőven jutott belőle vacsorára és ma ebédre is (főztem hozzá rizst.:)).

Ez volt az első pupusas próbálkozásom és biztos, hogy nem az utolsó. Könnyű elkészíteni, hamar kész van és a végtelenségig lehet variálni a tölteléket. 

Ti ismeritek? Szeretitek? El szoktátok készíteni? Mit szoktatok beletenni? Jöhetnek a töltelék ötletek! :)

2 megjegyzés:

  1. Hűűű ez nagyon jól hagzik, tuti kipróbálom. :D Hmmm nekem most tölteléknek egy nem éppen ligh-tos verzió ugrott be. Egy ksi bacon, lilahagyma, tejföl,sajt kombináció :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúú ez nagyon jól hangzik! Legközelebb tuti valami ilyesmit teszek bele. Köszi az ötletet! :)

      Törlés